Ooperisümbioos: Andri Luup & Maria Peterson – „Carmen“

Üks väike kollektiiv on otsustanud oma jõududega tuua lavale eestikeelse „Carmeni“ (kuhu kunagi päris alguses oli segatud ka helilooja Georges Bizet) ning selle tarbeks on tarvis leida ooperile avaliku esitluse käigus uus teravik, mis kõnetaks inimesi kaasajas.

Õhinapõhisest projektist ja tulevasest lavastusest soovib kollektiiv rääkida omamoodi pressikonverentsi vormis ning seda nimetatakse pidulikult „Carmen Fundraiseriks“. Ka kutsutakse külla välismaal nime teinud noor lauljanna, kes on „Carmenit“ mitmeid kordi originaalkeeles esitanud. Külalise abiga loodetakse koguda projektile tuntust ja vahendeid ning ühtlasi võrrelda, kuidas kõlab uus vastvalminud tõlge emakeeles.

Kuigi ühe väikese entusiastide kollektiivi vahendid võivad olla väga piiratud, tuleb mõelda sellegipoolest suurelt – Carmeni metsik olemus lihtsalt ei võimalda väikekodanlikku lähenemist.

Ooperisümbioos Theatrum – Carmen

Dramaturg – Andri Luup (Theatrum)
Lavastaja – Maria Peterson (Theatrum)

Osades: metsosopranid Tuuri Dede ja Keiti Strömqvist ning Laura Peterson (Theatrum) ja Ott Aardam (Theatrum).

Pianist: Piia Paemurru
Koreograaf: Tiina Mölder

Andri Luubi ja Maria Petersoni „Carmen“ etendub selles maailmas ainult 29. juunil, ainult Tartus ja ainult kaks korda – kell 16.00 ja kell 20.00 Tartu Ülikooli aulas (Ülikooli 18).

 

Ooperisümbioosi ¹ kestus: ca 45 minutit

Sissepääs tasuta.

❗️❗️❗️ Vastavalt 23. juunist kehtima hakanud Vabariigi Valitsuse korraldusele siseruumide 50% täituvuse piirangud enam ei kehti. Seega soe tere tulemast kõigile ooperi- ja teatrisõpradele ilma registreerimiseta nagu see tavaliselt Ooperisümbiooside puhul olnud on. ❣
P. S. Juba eelregistreeruda jõudnud huvilistele broneeritakse saalides kohad.

¹ Ooperisümbioos. Tartu linna päev 2016 raames loodud muusikaline termin – ooperisolistide jt klassikalise muusika viljelejate ning mitteooperilauljast interpreetide ühine kontsert või etteaste, mille käigus laenatakse üksteisele repertuaari ehk lahkutakse mugavustsoonist ja ehmatatakse varasemat kuulamiskogemust. Kontserdi jooksul ei suhtuta surmtõsiselt ega ülearu pühalikult ei ilma, inimestesse ega endasse. Võimalik publik hõlmab nii žanripuritaane kui veendunud ooperisõpru, kindlasti ka ooperi suhtes seisukohatuid.